Afgesloten projecten

Kambui Community Shallow Well

De Kambui Community ligt in Kakelo Kamroth Sub-location met een populatie vna ongeveer 15480 mensen en bevind zich op ongeveer 15 kilometers ten oosten van de stad Oyugis. Dit gebied is heuvelachtig met een rode zand bodem en heeft een hoge bevolkingsdichtheid. Met deze waterput krijgen ongeveer 3500 mensen direct toegang to veilig en schoon drinkwater. Het merendeel van de bevolking bestaat uit boeren en vrouwen (55%). Momenteel wordt het water gehaald uit de rivier de Awach, die onder aan de heuvel stroomt en behoorlijk vervuild is. Gedurende de droogte periode is het ene hele uitdaging om water te halen, daar de rivier dan nagenoeg is opgedroogd. In de directe omgeving zijn de Kakelo basisschool en een gemengde school voor voortgezet onderwijs. Door een gebrek aan schoon en veilig drinkwater is hygiëne een groot probleem, met diarree bij kinderen en volwassenen als gevolg.

De specifieke doelstelling van dit project is het realiseren van een ondiepe waterput voor de gemeenschap, dat gebruikt kan worden door de mensen van de gemeenschap en voor de dieren.

Oredho Community Gezondheidscentrum

Het specifieke doel is het werven van fondsen voor de bouw van een gezondheidscentrum dat duurzame curatieve en preventieve gezondheidszorg voor de Oredho Gemeenschap in Oost Kamagak, Kasipul Division verzorgt. Het centrum richt zich op een bevolking van 5360 mensen in het gebied.

Na voltooiing van het project zal het worden overhandigd aan het Managementteam van het gezondheidscentrum en het Ministerie van Volksgezondheid. Het Ministerie zal  de technische staf aanstellen, zorgen voor medicijnen en het toezicht verzorgen.

Deze strategie is in het verleden zeer succesvol gebleken. Er zou echter ook een aantal Community Health Workers geworven moeten worden die getraind zijn voor de mobiele diensten en het herkennen van gezondheidsproblemen.

Ondiepe waterput Kosele Community
Renovatie Ranyienya Primary School