Nieuw project: Renovatie van de Ongalo kleuterschool

Geplaatst op 27/04/2018

De Ongalo kleuterschool is gesitueerd in een oud gebouw dat is bekleed met ijzeren golfplaten en een ernstig verouderde en vieze vloer. Door deze gebrekkige leeromgeving is het voor de Ongalo kleuterschool niet goed mogelijk te voldoen aan de eisen van het kleuteronderwijs die het ministerie van onderwijs van Kenia heeft  opgesteld.

Doelstellingen en de impact van het voorgestelde project zijn de ontwikkeling van een nieuwe kleuterschool:

•Meer kleuters zullen terecht kunnen in de Ongalo kleuterschool (van 20 naar 50 kleuters)
•Ontwikkeling van een leeromgeving die een goede basis legt voor een goed leertraject van een kind
•Minder kinderen zullen ziek worden omdat ze niet meer worden blootgesteld aan regen en wind tijdens de lessen
•De verbeelding, het zelfvertrouwen en de denkkracht van een kind zal verder ontwikkeld zijn voordat het kind naar de basisschool gaat
•De spirituele en morele groei van een kind zal sneller verlopen door de ontwikkeling van de Ongalo kleuterschool
•Duurzame relaties tussen de stichting Matata Children Hospital Kenya, de financierende stichting en de gemeenschap zullen ontstaan
•De algemene ontwikkeling van de kleuters zal beter zijn zodat hij/zij beter om zal kunnen gaan met het leven op de basisschool.

Voor meer informatie zie Renovatie van de Ongalo kleuterschool

April 2018