Nieuw project: Korayo gemeenschap ondiepe waterput

Geplaatst op 15/05/2017

De Korayo gemeenschap is een stam binnen de Kochia oost locatie in de Homa bay provincie met een geschatte populatie van 3408 mensen. Er is in dit gebied een tekort aan schoon en veilig drinkwater doordat er geen waterleidingen of rivieren dichtbij zijn. Het is een dichtbevolkt gebied. Hun watervoorziening komt voornamelijk voort uit seizoensgebonden waterplassen of water dat op motorfietsen van elders gehaald wordt. Er ligt een basisschool binnen deze gemeenschap, deze school zal ook groot voordeel ondervinden van het schone, veilige drinkwater.  Dit schone water is een van de primaire behoeften van deze gemeenschap. En daarom heeft de Korayo gemeenschap Stichting Matata benaderd voor ondersteuning bij het realiseren van een betrouwbaar watersysteem, waarvoor financiering wordt gevraagd.

Als dit project is afgerond, verwachten wij dat ruim 1096 mensen direct profijt zullen hebben van de schone en veilige watervoorziening waarbij de kwaliteit van leven direct zal verbeteren (inclusief die van kinderen en jongvolwassenen op plaatselijke scholen).

Voor meer informatie zie Korayo gemeenschap ondiepe waterput

Mei 2017